'Свободу' дивує, чому Папієв пасує перед рядовим посадовцем Мінінфраструктури

"Свободу" дивує, чому Папієв пасує перед рядовим посадовцем Мінінфраструктури

18.04.2012, 22:02

Заява Чернівецької «Свободи» у зв’язку із ситуацією, що склалася із залізничним сполученням в Чернівецькій області

Реформування залізничної галузі України наразі лише негативно позначилося на пасажирських перевезеннях залізничним транспортом та вдарило по гаманцях українців. У Чернівецькій області гостро відчувається проблема із залізничним сполученням після масової відміни потягів та неможливістю скорочення часу слідування пасажирських потягів.

Найкоротший шлях до столиці – міста Києва пролягає через територію Молдови, що не дає можливості його ефективно використовувати. Ділянки залізниці до Києва через Чортків та Львів більші по протяжності на 25-30%. Плата за такі відстані лягає на гаманці буковинців та клієнтів, що переправляють вантажі залізницею.

У 2002 році Верховною Радою прийнятий Закон № 3022-III «Комплексна програма утвердження України як транзитної держави», один з пунктів якого визначає необхідність побудови обхідної залізниці поза територією Молдови між станціями Мамалига та Ларга.

З часу прийняття Закону голови Чернівецької обласної державної адміністрації від різних політичних сил відстоювали виконання Закону, проте центральними органами влади виконання Закону відкладалось. Введення в 2005 році Молдовою правил в’їзду-виїзду по закордонним паспортам фактично знищило залізничне сполучення до Кельменців та Сокирян, ізолювавши ці райони області.

У тому ж році ВО «Свобода» звернула увагу на ситуацію, що склалася, проте центральні органи влади вкотре не відреагували та не зробили відповідних висновків. У 2011 році під час візиту до Буковини Президента Януковича, губернатором області піднімалося питання про прискорення залізничного сполучення із Києвом, на що Президент надав відповідне доручення. Однак в ОДА вирішили випередити Президента, напрацювавши пропуск потягів територією Молдови не маючи для цього відповідної договірно-правової бази. Бюрократичним методом було поставлено під загрозу побудову обвідної залізниці Мамалига-Ларга. Фактично доручення Президента не було виконано буковинською владою. Час в дорозі до Києва виявився таким же, як при слідуванні через Молдову з урахуванням митно-прикордонних оглядів. На звернення до Кабінету Міністрів, щодо необхідності побудови обхідної залізниці, була надана відповідь про недоцільність будівництва, що викликає низку питань.

Парадокс, але державне питання вирішується рядовим посадовцем Міністерства інфраструктури, який розв’язує його шляхом відписки. В переписках фігурують різні цифри вартості будівництва з ухилом в сторону завищення, що свідчить незацікавленість міністерства у розв’язанні питання.

Більше того Мінінфракструктури ще і глузує у своїй відповіді: наводячи дані дільниці через Чортків із параметрами 19-го століття, апелюючи до великої енергоємності, даючи зрозуміти, що залізничне сполучення Буковини може бути зовсім скороченим при такому стані справ. Сполучення залізницею стає вибірковим для низки регіонів України.

Не дає оцінки такому підходу і Чернівецька облдержадміністрація, маючи у своєму розпорядженні чимало аргументів на користь будівництва залізниці та низку депутатських запитів із зазначеної проблеми. «Укрзалізниця» мотивуючи недостатнім вантажопотоком на дільниці Ларга – Чернівці, фактично сама сприяє його зниженню, пропускаючи вантажі окружними маршрутами, збільшуючи при цьому собівартість перевезень, а потім декларує малі об’єми перевезень. Така ж ситуація із пасажирськими перевезеннями, значну частину яких на даний час відмінено.

У той же час Молдова повноцінно використовує ділянку Ларга–Сокиряни для перевезення своїх вантажів, одночасно впливаючи на розмір наших транзитних перевезень на ділянці Мамалига–Ларга. На жаль, здавши національні інтереси в Одеській області, що призвело до зниження вантажопотоку порту Рені, центральна влада не зробила належних висновків. Є велика загроза здачі національних інтересів в Чернівецькій області, що може призвести до нестабільності в регіоні, стратегічного послаблення, втрати переваги в геополітичному становищі.

Викликає обурення, що не береться до уваги можливість розбудови відгалужень 7 та 9 трансєвропейських коридорів, що може скоротити терміни окупності ділянки за рахунок очікуваного збільшення вантажопотоку. Таким шляхом пішли Молдова, Естонія, Латвія, Узбекистан. Водночас може знятись ряд важких питань у стосунках з Молдовою та Румунією. Стабільний вантажопотік сприятиме економічному розвитку держав - учасників проекту «Верхній Прут». Адже тепер «Укрзалізниця» визнає, що частину вантажопотоку змушена відхиляти, через неможливість переміщення через кордон окремих груп вантажів.

У ситуації, що склалась Чернівецька обласна організація ВО «Свобода» вимагає:

1.Не допустити відмови від намірів будівництва обхідної залізниці Мамалига–Ларга.

2.Чернівецькій облдержадміністрації повторно ініціювати питання щодо проектування та будівництва обвідної ділянки залізниці Мамалига–Ларга, надавши матеріали та залучивши фахівців.

3.Чернівецькій обласній раді виділити землю під будівництво залізниці.

4.Чернівецькій облдержадміністрації викупити землю під будівництво залізниці.

5.Чернівецькій облдержадміністрації надати Президентові, Прем’єр-Міністрові, РНБО України матеріали щодо доцільності будівництва, оскільки Міністерство інфраструктури маніпулює матеріалами восьмирічної давнини, які не відповідають реаліям сьогодення.

6.Чернівецькій облдержадміністрації звернутись до Прем’єр-Міністра України з необхідністю виділення коштів на будівництво ділянки залізниці.

Джерело: vchasnochernivtsi.com.ua